Kundcase

 
 

Kampanj för Axfoundation

Vintern 2018 / 2019 fick Fenix Film uppdraget att göra en intervjuserie med näringslivsprofilen Antonia Ax:son Johnson, för att berätta historien om hennes liv och hur det kom sig att hennes intresseområden vad gäller företagande förflyttades mot dagligvaruhandeln och stiftelsen Axfoundation, en do-tank som jobbar med viktiga samhällsfrågor.

Vi gjorde en längre intervju med Antonia ute på en gård vid Torsåker där Axfoundation bedriver forskning för att få fram framtidens mat.

Totalt producerar Fenix Film fem kortare filmer med olika tema, och kampanjen kommer att uppmärksammas i en del större livsstilsmagasin och media, och även ligga på Axfoundations hemsida.

 

Säkra Försäkringsbyrå

 

Hösten 2018 producerade vi en första film i en serie som med värme och humor ska lyfta fram fördelarna med att välja Säkra Försäkringar, och väcka intresse för att göra deras försäkringstest på hemsidan.

Fenix Film har tagit fram idén på själva upplägget och stått för casting, regi och produktion. Marcus Möller har varit DoP och Stellan Särlefalk har ordnat med A-ljud.

Säkra kommer att ta fram ytterligare filmer i serien under 2019.

 

Öppna Dörren

 

 Sommaren 2018 hjälpte vi Öppna Dörren med deras kampanj, och tog fram filmer med alla partiledarna som fick utmaningen att träffa en nyanländ för att bistå med integration. Filmerna skulle vara korta, kärnfulla och fungera bra på sociala medier.

Maureen Hoppers, kommunikationsansvarig för Öppna Dörren kommenterar: “Du har gjort ett fantastiskt jobb Tobias Elvhage!”

 

SE ALLA FILMER:

http://www.oppnadorren.se

 

Fler kundcase

Exempel på reklamfilm

Exempel på enkel film med text och musik

Exempel på eventfilm

Exempel på film baserad på intervju

Exempel på film med svensk speakerröst, även reklam för våra filmkurser

Exempel på enkel presentationsfilm